2012. június 8., péntek

Epres piskóta


Ma azon gondolkoztam, hogy mivel lepjem meg a ház urát...., hát ez sült ki belőle....

Hozzávalók:
8 tojás, 8 ek. liszt, 8 ek. cukor, 1 vaníliáscukor, 1 sütőpor, 1 citrom, 1 tábla étcsoki, kb. 80 dkg eper, 1 ek. kakaópor.


Elkészítése:
A tojások sárgáját a citrom levével, a reszelt héjjával, a cukorral és a vaníliáscukorral habosra keverem. A lisztet a sütőporral összekeverem, majd ezt is a tojássárgás masszához kavarom. A fehérjéket egy pici csipet sóval kemény habbá verem,  majd nagy mozdulatokkal a tojássárgájás-lisztes masszához keverem . (húha, jó vagyok, egy bekezdésben kb 100 keverem-kavarom igét használtam.....)
Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm a kétharmadát és megpróbálom egyenletesen elkenni, de már ilyenkor nem "erőszakoskodunk " a tésztával, csak finoman, nagy mozdulatokkal dolgozunk vele, hogy a fehérje habot ne törjük össze.A megmaradt egyharmadhoz hozzákavarom a kakaóport és foltokban rákanalazom a tepsiben lévő tésztára, ezután elég sűrűn egymás mellé rakom a megmosott darabolt epreket (a kicsi szemeket egészbe hagytam), és az eper tetejére szórom a durvára darabolt étcsokit. Kb 1 ek. kristálycukorral meghintem a tetejét.
Előmelegített sütőben 15 percig 180 fokon sütöm, majd 15 percig 160 fokon.( Tüpróbával ellenőriztem. (Beleszúrom a tűt a sütibe, majd kíhúzom,ha ragacsosnak érezzük, akkor még sütni kell, ha száraz, akkor kész van.)Mindenki ismeri a saját sütőjét, nekem ez vált be. (Az enyém légkeveréses, és nem lehet kikapcsolni a légkeverést :-( ))
Jó tudni!!!! Akik tudják elnézést!!!!!
Az első 15-20 percben nem nyitogatjuk a sütő ajtaját, mert összeesik a piskóta!!!!!
És amit már említettem a fehérjehabot,amikor dolgozzuk össze a "sárgájás" masszával, akkor óvatosan bánjunk vele, ne törjük!!!!!


1 megjegyzés: