2012. június 8., péntek

Fahéjas-almás csigafánk


Nagy munkálatok folynak itthon (építkezés, lakásátalakítás...), én pedig kedveskedni akartam az én párocskámnak, ezért egyik délután sütöttem ezt a fánkot, mert eddig inkább csak hagyományos fánkot készítettem.

Hozzávalók:
Kb. 60 dkg liszt (közepes lágy tésztát kell kapjunk, ezért amennyi lisztet felvesz.), 3 db alma ,4 dkg élesztő, 2 dl tej,4 evőkanál cukor,1 citrom, 1 kiskanál fahéj, 4 tojássárgája, csipetnyi só, 6 dkg vaj,
-a sütéshez: étolaj,
-a fánk tetejére: fahéjas porcukor.

Elkészítése: A lisztet mikróban enyhén langyosra melegítem, ha hideg, majd egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a langyos tejben megfuttatott élesztőt, a puha vajat, a cukrot, csipetnyi sót, fahéjat, a tojássárgájákat és összedolgozzuk.
Az almát lereszeljük, citromlével megcsepegtetjük, és a tésztába dolgozzuk. Letakarva a kétszeresére kelesztjük, majd kisujjnyi vastagságúra sodorjuk, és csigavonalban összetekerjük. Bő, forró olajban aranysárgára sütjük. Az olajból kiemelve papírtörlőre lecsepegtetjük és fahéjas porcukorral megszórva tálaljuk

Nagy sikert aratott. Érdemes kipróbálni..

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet így készíteni a fánkot! Nagyon mutatós!
    Nálunk is olyan az udvar, mint egy építőtelep. Készül a ház külseje, burkolás egyelőre, csak lassan halad. De majd csak meglesz!

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Nekünk is elnyerte a tetszésünket.
    ----Hát, akkor te is tudod, mibe van ilyenkor az ember :-))))))

    VálaszTörlés